Konstytucja 3 Maja Scenariusz lekcji

Opowiadania o Naruto i Hinacie

Temat: Ogłoszenia starościny dot. egzaminów i zaliczeń!!!
Z tym wtorkiem i godziną 9:00 to jest tak niepewnie bo musielibyscie liczyć na to, że spotkacie dr Ippoldt na uczelni i wyjaśnicie jej dlaczego nie mogliście złożyć pracy w oznaczonym terminie. Ale jeśli ktoś nie ma innego wyjścia to istnieje taka możliwość... Chciałam wam też powiedzieć, że nawet jeśli ktoś nie zaliczy analizy to nadal ma szanse na pozytywną ocenę końcową bo przecież liczą się także oceny cząstkowe otrzymane za scenariusz z konkursu i wystawy, a także konspekt lekcji bibliotecznej i aktywność w pracach grupy. Jeśli ktos nie odda pracy otrzyma wpis do indeksu "nie zgłosił się na egzamin" co jest równoznaczne z 2 dziekańską. Podobno 2 osoby nie zaliczyły ćwiczeń u mgr Lisowskiej, ale nie wiem nic pewnego (ochrona danych osobowych)...
Źródło: 3ap.fora.pl/a/a,54.html



Temat: konspekt na przedsiębiorczość
Scenariusz zajęć
Temat: Pozycja lidera. Kierowanie grupą.
Cele:
 Zapoznanie z pojęciem struktury grupowej
 Zapoznanie ze źródłami władzy
 Rozpoznawania motywów wyboru dobrego lidera
 Rozpoznawanie cech dobrego lidera
 Wskazanie funkcji lidera w grupie
 Zapoznanie ze stylami kierowania
Metody:
 Dyskusja
 Mini wykład
 Burza mózgów
 Praca w grupach
Środki dydaktyczne:
 W zależności co kto ma to niech sobie wpisze, ja takowych nie miałam
Przebieg zajęć:
1. Czynności organizacyjne.
2. Wprowadzenie do lekcji i zapoznanie uczniów z tematem zajęć.
3. Omówienie pojęcia „struktura grupy” oraz sposobów tworzenia się struktury grupy.
4. Omówienie rodzajów struktur grupy.
5. Zapoznanie się z terminem: „władza”. Burza mózgów.
6. Poznanie źródeł władzy.
W tym celu zastosowanie pracy w grupach i przeprowadzenie ćwiczenia „Kto naszym liderem?”
7. Omówienie ćwiczenia. Dyskusja. Poszukiwanie odpowiedzi na pytania :
a. Jak wybrać dobrego lidera?
b. Jakie cechy powinien mieć dobry lider?
c. Jakie funkcje pełni lider w grupie?
8. Omówienie elementów zadaniowych i osobowych w zachowaniu każdego lidera.
Mini wykład.
9. Zapoznanie ze stylami kierowanie grupą. Burza mózgów. Mini wykład.
a. Autokratyczny
b. Liberalny
c. Demokratyczny


Źródło: wczesna.fora.pl/a/a,574.html


Temat: Advent-scenariusz lekcji
jestem studenką filologi niemieckiej i muszę przeprowadzic w mojej grupie na zajeciach metodyki lekcje, a także napisać konspekt. wybrałam temat advent i zwracam sie z prośba do doswiadczonych nauczycieli jaka ksiązke polecacie mi do przeprowadzenie tej lekcji? Chcialabym tez przyniesc Adventskalender (wykładowcy na pewno to sie spodoba, bo zawsze mowil o nim) ale nie mam pomysłu jak go wykorzystac....moze ktos z Was przeprowadzal juz taka lekcje? bede wdzieczna za kazda podpowiedz:)
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1527


Temat: pierwsza lecja języka angielskiego w klasie 4 - help!!
Scenariusze lekcji to to samo co plan lekcji, czy konspekt lekcji. Napisz sobie c po kolei robisz i ile mniej wiecej może Ci to zająć czasu. Ja też zaczęłam staż a nawet jeszcze nie poznałam swojego opiekuna... nawet nie znam nazwiska, dziennika też na oczy nie widziałam ale juz napewno w poniedziałek się pojawią. Nie panikuj naprawdę bo wszytsko sie powoli ułoży.
Co do planowania lekcji to z tego co wyczytałam nie miałaś praktyk ale chyba miałaś metodykę? czy też nie uczyli Cię jak planować lekcję itd? Zawsze możesz sięgnąć do fachowej literatury.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=5429


Temat: pierwsza lecja języka angielskiego w klasie 4 - help!!
śmiac się czy płakać? kurs metodyczny on-line się szykuje. Jakbym czytał wynurzenia kierwocy autobusu, który po tym jak wsiadł za kierownicę pyta do czego służą te trzy pedały w podłodze i co robić by zgasło czerwone światełko z wykrzyknikiem.

karmiska, z jakiego podręcznika korzystasz?? Wspominałaś o ksiażce nauczyciela, więc korzystaj z niej na razie jak najwięcej.
Dziennik to detal. Nie jest ci potrzebny. Nie ma go w pokoju to uzupełnisz później.

konspekt to plan lekcji. Scenariusz jest szczegółowym rozpisaniem co się na lekcji będzie działo. Na razie rozpisuj sobie krótkie plany.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=5429


Temat: scenariusze na stażu
Ja piszę konspekt, który omawiam z dyrektorem przed comiesięczną hospitacją.
Ponadto redaguję jeszcze jeden obowiązkowy konspekt na lekcję, którą obserwuje moja opiekunka stażu. Czyli piszę dwa scenariusze miesięcznie
Aaaa... ostatnio dyrektor coś przebąkiwał, że mam pisać konspekt na każdą lekcję, bo stażysta musi , ale zapytałam starsze koleżanki i poinformowały mnie, że to tylko "takie gadanie" szefa, bo tych scenariuszy nie sprawadza. Ja oczywiście na każdą lekcję przygotowuję plan pracy, ale nie piszę tego na komputerze, znajdują się tam moje luźne uwagi, notatki, spostrzeżenia po przeprowadzonej lekcji itd.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1355


Temat: zapytanie o staż
konspekt to betka choć napisać kilkansacie konspektów tygodniowo przy zachowaniu ich technicznych zasad może być zabójcze. Stąd taki opór przeciw pisaniu konspektów i praca copy/paste. Tym samym efekt jest odwrotny od zamierzonego. Młody nauczyciel zamiast się uczyć organizacji pracy uczy się jak omijać papierologię.

Ja na studiach musiałem pisać scenariusze lekcji czyli minuta po minucie co sie dzieje na lekcji. To dopiero była jazda,a jak się na hospitacji coś w zegarku poprzestawiało to dydaktyk robił miazgę. Absurd. Potem miałem innego dydaktyka dla którego wazne były kolorki w scenariuszu. Na zielono uczeń, na czerwono nauczyciel. Podkreślone zwroty akcji. Meritum mniej ważne.

Dzisiaj mialbym problem z napisaniem dobrego konspektu. Korzystam z planów gdzie mam powciskane swoje notatki. W głowie mam, że w klasie a jest Rysio, Kazio i Milenka więc dla nich coś extra, bo z nudów mi założą kubeł na głowie, a w klasie b jest Andzia i Brtuś więc dla nich coś extra inaczej, bo w ogóle nie wiedzą co się dzieje. Jakbym miał przygotowac osobne konspekty to straciłbym czas na przygotowanie tych extrasów.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=3631


Temat: Potrzebuję konspektu lekcji jezyka polskiego

chiczi ja juz wczesniej pisalem nie o scenariusz uroczystosci ale o scenariusz lekcji mi chodzi.

Możesz te scenariusze uroczystości "przerobić" na konspekt lekcyjny bez większych problemów

[ Dodano: 16 Listopad 2007, 19:33 ]
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6317


Temat: Do wszystkich poszukujących
Jeśli zależy Ci, aby inni forumowicze wyciągnęli pomocną dłoń i szybko dali namiary na poszukiwane mateiały, jasno sprecyzuj temat. Na przykład: "Plan wynikowy matematyka" (opis tematu: Matematyka z + gimnazjum"), "Konspekt lekcji j. polski kl V" a w opisie podać temat lekcji.
Większość wątków tym się charakteryzuje, ale zdarzają się również takie: "plan wynikowy", "konspekt", "potrzebuję scenariusza" i nic więcej na ten temat. Nie każdy go przeczyta, mniejsza więc szansa na uzyskanie pomocy.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1043


Temat: Konspekty
Marku, to co opisujesz to raczej szczegółowy scenariusz, a nie konspekt. Nie istnieje jednolita forma konspektu, z reguły pisze się to, co istotne na takim planie lekcji:

Tytuł i rodzaj lekcji/zajęć
Cele (albo ogólne, albo ogólne i szczegółowe)
Przebieg lekcji/zajęć

Konspekt ma dać obraz tego, co będzie się działo i po co to robimy.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269


Temat: Konspekty
Marku. Rzeczywiście z konspektami wszędzie inaczej. Niezależnie od tego czy to będzie szczegółowy scenariusz lekcji z podziałem na czynności nauczyciela i czynności ucznia, czy konspekt w punktach - 1. przywitanie, 2. sprawdzenie zadania domowego, 3. ble, ble.... ważne, żebyś Ty wiedział, co masz robić.
UWAGA. Minimalne zejście z tematu. Ostatnio byłam na szkoleniu, na którym mówiono, że młodzi nauczyciele nie mają teraz ustalonego porządku lekcji. Ważne jest, żeby każda lekcja miała swój stały wygląd, czyli przywitanie, sprawdzenie zadania domowego, przepytanie z ostatniej lekcji (albo trzech) i temat właściwy. Ważne, bo w stałych ramach uczniowie też czują się bezpieczniej. A kiedy mamy bałagan (powitanie, lekcja, zadanie, pytanie albo jeszcze inaczej) cały czas czekają w napięciu... zapyta nie zapyta, sprawdzi zadanie, a może dzisiaj nie? Uczniowie mają mieć możliwość odsapnąć, kiedy już zostaną przepytani.
Wracając do konspektów: może być w punktach, może być z podziałem na czynności. Nie ma to większego znaczenia. Ważne, żeby był stały porządek lekcji. Aha. Jeżeli będziesz pisał czas, jaki przeznaczasz na dane czynności pamiętaj, że jest to czas orietnacyjny. Jak już tu ktoś wspomniał "...wszytko się może zdarzyć..."
Pozdrawiam i życzę powodzenia w pisaniu.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=1269


Temat: Język angielski
Każdy Teacher Book zawiera szczegółowy opis lekcji (często nawet z celami szczegółowymi). Wystarczy tylko dodać wstępne części lekcji, część główną podzielić na części (punkty) i scenariusz gotowy. Większość TB zawiera też propozycje ćwiczeń dla lepszej grupy.
Chwila wysiłku i konspekt gotowy

Lekcja na cudzym konspekcie nie wychodzi - trzeba go samemu przemyśleć - sprawdziłam
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6328


Temat: Język angielski w szkole podstawowej


1. Czy do każdej prowadzonej przez siebie lekcji muszę przygotowywać scenariusz lekcji?


Nie, ale konspekt pomaga. Scenariusz to przesada. W ogóle się jeszcze pisze?


Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=2879


Temat: No to zaczynam od września i potrzebuje pomocy

Hej, ja również zaczynam od września. Będę "babą od polaka" - jak mówi mój mąż:))) Chętnie posłucham rad bardziej doświadczonych, bo szczerze mówiąc nie wiem od czego zacząć, a w szkole do 15 sierpnia dyrekcja na urlopie. Co warto przygotować w wakacje? Panikuje powoli...

Co warto przygotować? To pewnie zależy od danego nauczyciela, specyfiki przedmiotu, szkoły... Ja przed pierwszym września przygotowuję:

1. Wstępną wersję planu rozwoju, nad którą popracuję jeszcze na początku września, kiedy poznam bliżej moją szkołę i wymagania dyrekcji.

2. Schematy według którego prowadzę lekcję (celowo nie używam nazwy konspekt, czy scenariusz, bo to są luźne notatki). Zapisuję w punktach co muszę poruszyć, numery stron z podręcznika, ćwiczeń, czy atlasu, których często nie można znaleźć w toku lekcji, ciekawostki, które chcę przekazać. Wraz z doświadczeniem przychodzi pozytywna rutyna, pewność w prowadzeniu zajęć, ale na początku pewne rzeczy umykają. Schemat jest oparty na realizacji celów, które wynikają z podstawy programowej i planów wynikowych.

3. Zwykle wypisuję sobie wymagania, które przedstawiam uczniom na pierwszej lekcji (tutaj też zdarzało mi się o czymś zapomnieć, chociaż oczywiście nie jest to tragedia).

4. W latach, w których miałam wychowawstwo, przygotowywałam sobie najważniejsze informacje, które mam przekazać rodzicom na pierwszym zebraniu we wrześniu, a później uzupełniałam o informacje pochodzące z rad itd.

5. Elementy dekoracji do przygotowania sali.

6. Zdarzało mi się przygotowywać sprawdzian na wejście (byłam jedynym przedmiotowcem od geografii).

7. Aktualizację PSO.
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=2565


Temat: Potrzebuję konspektu lekcji jezyka polskiego
czy ma ktoś może jakiś pomysł na przeprowadzenie lekcji w klasie 5 - powtórka podmiot i orzeczenie. nie chodzi mi o caly scenariusz czy konspekt ale o jakikolwiek pomysł na lekcje. z gory dziekuje
Źródło: 45minut.pl/forum/viewtopic.php?t=6317


Copyright (c) 2009 Opowiadania o Naruto i Hinacie | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.