koszt założenia gazu do Accorda

Opowiadania o Naruto i Hinacie

Temat: Gaz do F18B2 - opinie
Witam

Mam Hondę Accord z 2002 roku 1.8 VTEC. Chciałem zapytać o opinie jak się sprawdza silnik F18B2 po założeniu gazu. Zastanawiam się nad sekwencją. Auto ma przebieg 120 tys km.
Z autkiem nie ma problemów i chciałbym aby tak zostało dlatego mam pewne opory przed założeniem gazu. Nie chcę aby rachunek za tani gaz był podwyższony o koszty napraw...
Jeśli polecacie instalację to jakiej firmy i gdzie na Śląsku najlepiej założyć (okolice Gliwice, Zabrza, Rudy Śląskiej).

Z góry dzięki za odpowiedź.
Źródło: honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=27622



Temat: ¤ Zakup accorda
Witam,mam zamiar kupic accorda 99-01 z silnikiem 1.8 albo 2.0.Ze wzgledu ze do pracy robie na codzień 50km w obydwie strony będe chyba zmuszony załozyć gaz.Gdzie w krakowi polecilibyscie jakiegos gazownika co zakładaja odpowiednie instalacje do hondy i jakie mnie wiecej koszty takiej instalacji.W tej chwili jezdze civiciem 99r 1.4 ej9 sedan i nie chce rozstawac sie z hondą.Co wybrac 1.8 czy 2.0.
Źródło: accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=6687


Temat: A co powiecie na taką Hondkę

w tym wypadku wychodzi taniej, bo ceny obu aut są na podobnym poziomie, natomiast wliczając do tego koszt instalacji blisko 3tys. honda wychodzi drożej. Jak kupię avensis w dieslu to koszty paliwka (porównując spalanie diesla i spalanie PB+LPG) wychodzą podobnie.

Powiem Ci tak ja nic do avensisa nie mam, wręcz bardzo lubię markę Toyota, ale jeśli uważasz że 3 tys. to dużo (chociaż raczej to dość dużo zaokrąglona cena jeśli mowa o założeniu gazu) przy inwestycji w samochód to raczej nie powinieneś się pchać w tego typu auta.

Dojdzie Ci zmiana rozrządu, sprzęgła, wymiana oleju i filtrów i powiedzmy któryś amor będzie wytłuczony i po tobie. Kup Starsze auto, za mniejsze pieniądze a pozostałe środki doprowadź go do dobrego stanu i tyle, będziesz wiedział czym jeździsz. Jeśli liczysz że zakupisz accorda lub avensisa za te pieniądze którymi dysponujesz i później zalejesz nowy olej i będziesz śmigał przez jakiś czas to mogę Cię ostrzec, ze rzadko ktoś sprzedaje samochód pokroju accord/avensis w dobrym stanie za te pieniądze które chcesz przeznaczyć.
Źródło: accordklubpolska.pl/viewtopic.php?t=1931


Temat: [gwl] Tanie i dobre instalacje gazowe
On 2005-06-28, TRACK <track@op.pl> wrote:[color=blue]
> Witam grupowiczow. Chcialbym sie dowiedziec jakas stacje instalacji gazu
> polecacie. Jakas tania, ale dobra. Chce zalozyc gaz do samochodu Honda
> Accord 1.8i. Bede wdzieczny za wszelkie info.[/color]

chcesz miec tania i dobra instalacje gazowa, to kup sobie kuchenke Amiki
i butle.
Jak chcesz przerobic samochod na junkersa - czego nie bede krytykowal,
bo sam jezdze na LPG - to zainwestuj dla wlasnego dobra w porzadna
instalacje, najlepiej sekwencyjna. Oszczedzisz sobie klopotow i wbrew
pozorom takze kosztow.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Źródło: wirtualna.warszawa.pl/forum/showthread.php?t=33559


Temat: Tanie, szybkie, ładne, oszczędne...
-Fiat Punto II Sporting - słyszaem właśnie że silniki Fiat ma dobre. Ważne żeby się dało w trasie wyprzedzić :) i żeby się ładnie na obroty wkręcał. Boje się tylko że będzą się strasznie sypały rzeczt typu elektryki, klima, tapicerka itd. Bo mechanicznie to chyba jest dobry (dużo takich do dziś jeździ jako nauka jazdy)

-Fiat Punto HGT -w zasadzie to już troche gokart :] i spalanie... dlatego pewnie jak już to lepszy będzie Sporting(?)

-Fiat Stilo 3D 1.6 - zawsze myślałem że to dobrze wykonane auto :) Ale widze że jednak to tylko moje mylne zdanie - Stilo chyba z założenia miało dorównywać wykonaniem Golfowi?

-Mitsubishi Carisma 1.8 GDi - mi tam sie w sumie podoba z wygladu (w środku mniej) ale głównie podoba mi się że jest mocny, i podobno mało pali (cieżko mi to zweryfikować gdyż nie jeździłem nim)

-Honda Prelude 2.0 - auto jak napisałem :) ale wiem że nie bedzie mnie stać żeby za każdym razem zalewać za 100zł :) a gaz w takim aucie to troche pomyłka

-Peugeot 406 Coupe 2.0 - właśnie... auto piękne. Podobno też ma swoje fantazje :P i fochy. A spalanie pewnie ponad 10l w mieście (moje wyrabia się w 7-7,5)

-Opel Astra II Bertone 1.8 - a jak z tym silnikiem?

-Renault Megane II 1.6 16V - delikatniejszy niż Clio? Bo musze powiedzieć że Clio jest dość twarde :) szczególnie jestem pod wrażeniem zawieszenia. Mimo że zrobilem nim już jakieś 15 tyś nic nie musiałem wymieniać :) (no ABS mi nie chodzi :/ ale to padl od razu po kupnie)

-Citroen Xsara 1.6 16V - ogólnie linia jest ok :) silnik 1.6 z Reno? I jak z zawieszeniem? Nie jest za miekkie?

-BMW 318 Coupe lub sedan - chyba odpada. Bezwypadkowy to cieżko znaleść i za tą kwote to będzie pewnie rocznik 94'

-Audi A4 1.8T - 1.6 to chyba dość słaby silnik jak na takie duże auto. Pozatym to zawieszenie z przodu... Pewnie od razu po kupnie trzeba będzie wyjąć z kieszenie 2000 zł :|

-Renault Clio FL 1.4 lub 1.6 16V -auto znam i dla mnie jest pozytywne :) dobrze się nim jeździ, miejsca mało ale dla mnie starczy, wyposażenie jak na male auto ok. Kumpel ma 1.4 i powiem szczerze że daje rade. Ale czy przesiadać się na to samo... Nie wiem. Mam jednak ochote na coś nowego.

-Ford Focus 1.6 - gryzie mnie w nim rdza i zawieszenie z tyłu. Ten wielowachacz jest trwały? Auto ogólnie nie jest złe...

-Nissan Almera 1.5 lub 1.8 - wygląd jak wygląd. Tylko 1.5 za słaby s 1.8 pewnie spala.

-Honda Civic 1.5, 1.6 -też taki gokarcik pewnie ;] ale jak 1.5 i 1.6 idzie? I jak to jest z zawieszeniem (trwałością) w Civicu.

-Honda Accord 1.8 - to już klasa D. Więc pewnie faktycznie koszty by zjadły więc odpada.

-Toyota Corolla G6 3D- auto ma linie ok (przód owadzi :P) środek mniej mi się podoba. Ale chodzi o to że ciężko znaleść wersce z klimą :) nie mówiąc już o G6 1.6 z klimą ;] to prawie jak cud :P (myle się?)
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=10670


Temat: W nawiazaniu do dyskusji o LPG- moje doswiadczenia oraz kalkulacja.
W nawiazaniu do dyskusji o LPG- moje doswiadczenia oraz kalkulacja.
  Żeby nie było, że na LPG sami niezadowoleni userzy. ;)

Posiadam instalację od niemalże roku (montowana 8 czerwca 2007),
samochód: Honda Prelude 2,0 16 V (silnik F20A4).

Od momentu instalacji przejechałem mniej więcej: 39 000km
Za instalację zapłaciłem: 3000zł
Spalanie samochodu na benzynie w mieście: 10l/100km

Koszt: 10*4,57 (ceny ze stacji "Bliska" w Krakowie- jedna z tańszych, a
na pewno bardzo tani LPG): 45,7zł/ 100km

Spalanie samochodu na benzynie w trasie: 7,5l/100km koszt: 7,5*4,57 =
34,25zł/100km

Spalanie miasto na LPG: średnio 12l/100km (lato więcej, zima mniej) +
0,5l benzyny na 100km = 12* 2,09 + 0,5*4,57 = 27,3zł/100km

Spalanie trasa na LPG: Średnio 9l/100km (zachodnie autostrady, polskie
krajówki- szybka autostrada (tj powyżej 160km/h to już spalanie ponad
10l, do 130km/h- równe 9), benzyna na rozpałkę- pomijalna, 9* 2,09 =
18,8zł/100km

Różnica ceny paliwa na 100km w mieście: 45,7-27,3 = 18,04zł/100km

Ta sama róznica na trasie: 15,45zł/100km

Załóżmy bardzo pesymistycznie(nierealnie nisko), że średnia różnica
wynosi 15zł (a powinna w moim przypadku więcej, bo większość przebiegów
to miasto). Popatrzcie- przyjmuję mniej niż na najmniej korzystnym
wyliczeniu trasowym. Realnie oszczędzam więcej. Dla spokoju i
rzeczowości dyskusji, weźmy pod uwagę jednak te 15zł różnicy.Myślę, że
każdy kto zamontuje gaz do swojego samochodu, uzyska conajmniej taką
różnicę.

W ciągu 40 000km na paliwie oszczędziłem zatem: 39 000/100 * 15 =5850zł

Koszty całkowite związane z posiadaniem LPG w samochodzie przez ten czas:

3000zł- instalacja BRC Sequent 24 + wtryski Keihin
2* 140zł - przeglądy gwarancyjne instalacji LPG (2 przeglądy, co 15
000km, następny będzie za 6000)
25zł - spray do uszczelniania kół w razie czego
1* 60zł- dopłata do przeglądu rejestracyjnego dla samochodów z LPG

Poza tym rutyna serwisowa samochodu NICZYM się nie różni od tej
benzynowej. Jak ktoś chce być upierdliwy, doliczę mu koszt 4 świec
zapłonowych NGK, które wymieniłem (i tak bym wymienił):
30zł

Suma:

3395zł

Tyle kosztowała CAŁOŚĆ założenia + utrzymania instalacji przez rok.
Oczywiście w następnym roku już koszt instalacji odejdzie. Oszczędziłem
w tym roku:

5850zł - 3395zł = 2455zł

Jak widzicie- kosztów dodatkowych nie było, instalacja jest CAŁKOWICIE
bezawaryjna i działa w sposób całkowicie modelowy. Polecam. Ale nie
podniecam się tym, że wszystko działa, dlatego, że to jest NORMALNE. Jak
ktoś ma doświadczenia ze śrubką i regulacją "na oko" to jego sprawa.
Instalacje sekwencyjne działają wyśmienicie bo są w pełni zgodne i
zintegrowane z zasilaniem benzynowym.

W następnym roku, przy założeniu, że przejadę też około 40 000km tym
samochodem oszczędzę:
5850zł - 395zł = 5455zł

Po dwóch latach i 80 000km mam w kieszeni 7910zł
Gdyby wzrosła akcyza na LPG wygląda na to, że różnica między litrem LPG
a litrem noPb utrzyma się na poziomie 2zł/l, co i tak daje spore
oszczędności. W wyliczaniu przecież wziąłem pod uwagę marne 15zł/100km
różnicy, a to zaokrąglenie mocno w dół.

Gdyby nie daj Bóg miał paść silnik, niech mu będzie, że w całości, to
silnik używany do tego samochodu można kupić za około 1000zł.
No to mam na osiem silników, gdyby miało mi go rozwalić. Ale złych
proroków rozczaruję, że silnik działa idealnie, bez zarzutu i po roku
jazdy jest tak samo żwawy. Chociaż podobno Hondy "gazu nie lubią".
Grunt, że lubią właściciele.

Podane przeze mnie koszty przejazdu 100km warto skonfrontować z dieslem
( z litości pomińmy obliczenia przy cenie ON sięgającej 4,79zł). Pomimo
tego, iż Prelude to typowe chociaż dość duże coupe, spokojnie to
spalanie (bo samochód uznawany jest za wybitnie nieoszczędny jak na taką
aerodynamikę) można porównać z Hondą Accord 2,0, która pali bardzo
podobne ilości benzyny.

Mam nadzieję, że mój głos- mam nadzieję, że dość rzeczowy(obliczenia)-
doda nieco argumentów w dyskusji LPG vs diesel vs benzyna.


--
Michał

Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=2344


Temat: Mazda 6 vs Honda Accord "w dieslu i w kombi" rocznik 2005-2006

  topek wrote:
> Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Troche rzeczy sie wyjasnilo.
>
> Mazda ma pasek rozrzadu a honda ma lancuch rozrzadu (niewymienialny,
> prawda?) 1:0 dla Hondy.

wymienialny - wszystko się kiedyś psuje...
ale z założenia bezobsługowy...
sprawdza się jedynie czy nie hałasuje....


> Ludzie narzekaja na DPF (filtr czastek stalych?) w Mazdzie 6. Czyzby
> Honda go nie miala lub nie bylo z nim problemow?
> Potencjalnie 2:1 dla hondy

Honda ma - ale ponoć mniej problemów...


> Ceny serwisu. Z tego co czytalem to Honda raczej ma drozszy serwis.
> Prawda to? 2:2

Myślę, że ceny będą takie same - ale najlpiej zadzwonić i zapytać się

przegląd
klocki
amorki

i już coś wiesz...
Honda jest popularniejsza - więc rynek na części poza serwisowych większy
więc większa szansa na kupienie wyrobów innych firm - a więc obniżenie
kosztów



> Czesto padajacy czujnik xenonow w Accordzie. W moim aucie musza byc 4
> rzeczy: klima, xenony, 4x elektryczne szyby i dobre fabryczne audio.
> 3:2 dla Mazdy

a Mazde ponoć rdza wpieprza a silniki wyjątkowo mało odporne...
dużo tych ponoć...
w każdym coś się psuje... nie ma już aut które się nie psują...


> Honda ma silnik diesla o pojemnosci 2.2 a wiec drozsze oplaty przy
> sprowadzeniu i wyzsze OC prawda?
> Zatem 4:2 dla Mazdy.

nie wiem skąd bierze się przekonanie że koszt OC to pojemność silnika...
10 lat temu jak ludzie komputerów nie mieli to się tak liczyło...
dziś ubezpieczyciel może przeprowadzać głęboką analizę biorąc pod uwagę
wszystko...

koszty sprowadzenia - zgadza się - wyższe i to znacząco - bo 13% płacisz od
wyceny eurotaxu a nawet 4 letnie accordy są niby warte 70-80k :(
dając 30% zapasu wychodzi 55k - czyli 5.5-10k podatku

ale silnik lepszy...


> Chyba w zadnym z tych aut nie da sie latwo zmienic jednostki
> sterujacej gdyz radia sa zintegrowane z deska rozdzielcza. Prawda to?

do Hondy wiem, że można założyć czytnik kart i korzystać z wejścia AUX


> Czytajac o Mazdzie 6 diesel czytalem o dosc czesto padajacym kole
> dwumasowym a to oznacza wyskoczenie z minimum 2k zl.
> Czy honda nie ma tego kola dwumasowego?

w Hondzie też jest dwumasówka


> Jeszcze inny pomysl mi przyszedl do glowy. Moze zamiast pchac sie na
> sile w diesle kupic auto z silnikiem benzynowym + najnowsza instalka
> gazowa + ulubiony automat. Co o taki zestawie powiedza mili
> grupowicze?
> Ktory silnik w Mazdzie a ktory w Hondzie uchodzi za szczegolnie udana,
> przyjemna i podatna na gazowanie jednostka?

ponoć obecne silniki benzynowe Hondy nie lubią gazu i padają po 100kkm


--
pozdrawiam
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi



Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=4399


Copyright (c) 2009 Opowiadania o Naruto i Hinacie | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.